CV CLINIC
  • Home
  • Υπηρεσιες
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • Community
  • Blog
  • Contact

Ζητούνται πωλητές

14/11/2010

 
Καθημερινά έρχομαι σε επαφή με υποψηφίους (είτε στελέχη είτε άλλους που απλά ψάχνουν μια εργασί α) οι οποίοι έχουν ένα και δύο πτυχία ή ένα και δύο μεταπτυχιακά αλλά δεν βρίσκουν εργασία.

Αν εξαιρέσουμε κάποια είδη εργασιών, το πρόβλημα που έχουν οι υποψήφιοι (αλλά και οι επιχειρήσεις) και το οποίο διογκώνεται όσο περνάει ο χρόνος, είναι ότι έχουν πρόβλημα με τις πωλήσεις. Επιχειρήσεις όμως σημαίνουν πωλήσεις. Και αν κάποιος ψάχνει εργασία σε επιχειρήσεις πρέπει να καταλαβαίνει πώς λειτουργούν.

Δυστυχώς (και εσφαλμένα) σε κανέναν στην Ελλάδα δεν αρέσει ο τίτλος του πωλητή.

Και όμως, το αν είναι κάτι καλό να είναι κάποιος πωλητής ή όχι έχει σχέση με το προϊόν που πουλάει άμεσα ή έμμεσα και όχι με το αντικείμενο εργασίας των πωλήσεων.  Άλλο λοιπόν να πουλάς βιβλία πόρτα-πόρτα και άλλο να βλέπεις τους ήδη υφιστάμενους πελάτες και να επιθεωρείς αν όλα πηγαίνουν καλά και αν όλοι είναι ευχαριστημένοι ή έχουν προβλήματα.
Άλλο να πουλάς ασφάλειες σε μια περίοδο που έχουν χρεοκοπήσει μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες και να τηλεφωνάς σε αγνώστους και άλλο να είσαι σε έναν πολυεθνικό όμιλο (ή ακόμη και σε μικρομεσαία επιχείρηση) και να πουλάς ένα συγκεκριμένο προϊόν με στοχευμένες συναντήσεις και παρουσιάσεις σε αρμόδιους επιχειρήσεων π.χ. τεχνικούς διευθυντές ξενοδοχείων ή βιομηχανικών μονάδων.

Πώληση το ένα πώληση και το άλλο.

Όπως πώληση είναι να σε σταματήσει ένας αλλοδαπός στο δρόμο για να σου πουλήσει στα κλεφτά κλεμμένα ρολόγια και πώληση είναι να πας στην αντιπροσωπεία της ferrari για να ζητήσεις να δεις το καινούργιο μοντέλο. Πώληση είναι να πουλάς ασφάλειες στους φίλους σου και πώληση είναι να σου δώσει μια εταιρεία αυτοκίνητο, κινητό και άλλες παροχές και να τρέχεις με συγκεκριμένο σύστημα ως αντιπρόσωπος μιας εταιρείας στην Ελλάδα ή και το εξωτερικό.
Πωλητής είναι ο πρόεδρος ενός μεγάλου τραπεζικού ομίλου όταν πηγαίνει στο εξωτερικό σε ένα road show και πωλητής είναι ο πρόεδρος των ΗΠΑ όταν βγαίνει στο CNN για ένα τηλεοπτικό διάγγελμα.

Πωλητής είναι κάποιος που μπορεί να εργάζεται στην Lockheed Martin ή στην BP πουλώντας  εξοπλισμό αξίας δισεκατομμυρίων, πωλητής μπορεί να είναι και αυτός σε μια πολυεθνική εταιρεία με καταναλωτικά προϊόντα που ξεκινάει από τη Νιγηρία ως πρώτη του εργασία για να κάνει στη συνέχεια τον γύρο του κόσμου σε διάφορες θέσεις και να καταλήξει διευθύνοντας σύμβουλος στη Νέα Υόρκη.

Πολλά στελέχη μεγάλων πολυεθνικών στην Ελλάδα μπορεί να ξεκινήσουν την καριέρα τους σε αυτές περιοδεύοντας από περίπτερο σε περίπτερο και φτιάχνοντας τα ψυγεία με τα αναψυκτικά. Στη συνέχεια μπορεί να φτάσουν μέχρι ανώτατες θέσεις.

Τα ίδια ισχύουν και για εταιρείες σε χαμηλότερο επίπεδο. Μια εταιρεία με εξοπλισμό κομπρεσέρ, μια άλλη που ανοίγει καταστήματα φούρνων και ζαχαροπλαστείων μια άλλη με γραφιστικές υπηρεσίες. Μαζί με την ενδεχόμενη καλή πορεία των εταιρειών αυτών μπορεί και η καριέρα του πωλητή να έχει παράλληλη ανοδική πορεία έως ότου φτάσει διευθυντής, συνιδιοκτήτης ή στέλεχος άλλων εταιρειών μετά που θα έχει αποκτήσει εμπειρία και θα έχει να επιδείξει κάποια επιτεύγματα.

Τι θέλω να πω. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι κάποιος αρνητικά διακείμενος όταν ακούει τη λέξη πωλήσεις. Και επίσης θέλει μεγάλη προσοχή όταν βλέπει να ζητάνε πωλητές αλλά και όταν βλέπει αγγελίες που αρχικά δεν φαίνονται να τον αφορούν, μπορεί και να τον αφορούν.

Ο κάθε πτυχιούχος εργάζεται στα προϊόντα και τις επιχειρήσεις της δικής του ειδικότητας. Ο Μηχανικός μπορεί να εργαστεί σε βιομηχανικά προϊόντα, ο Βιολόγος ή ο Χημικός στα φαρμακευτικά προϊόντα, ο φιλόλογος στα εκπαιδευτικά προϊόντα.

Δεν πρέπει να έχει ως στερεότυπο ένας φιλόλογος ότι ψάχνει εργασία μόνο σε φροντιστήρια για καθηγητής ή ένας μαθηματικός επίσης. Ο Φυσικός, ο μαθηματικός, ο φιλόλογος, ο απόφοιτος κοινωνικών επιστημών, μπορούν μάλιστα να κάνουν οποιαδήποτε εργασία και να είναι και πιο ικανοποιημένοι από ότι αν έκαναν αυτό που νόμιζαν ότι είναι η ειδικότητα τους.

Αυτό όμως θέλει και λίγη επινοητικότητα, αυτογνωσία αλλά και θάρρος.

Γι’ αυτό οι επιχειρήσεις ψάχνουν συχνά στελέχη και δεν βρίσκουν ενώ οι πτυχιούχοι ψάχνουν εργασία και επίσης δεν βρίσκουν. Γιατί οι ανάγκες είναι διαφορετικές από ότι μπορούν οι περισσότεροι να φανταστούν.

Παράλληλα, όλες οι ειδικότητες και οι σπουδές μπορεί με αυτόν τον τρόπο να γίνουν σχετικές. Για να πουλήσει μια μεγάλη αλυσίδα τα σχολικά βιβλία της σε φροντιστήρια, μπορεί να χρειάζεται πτυχιούχους των εσφαλμένα λεγόμενων καθηγητικών σχολών με γνώσεις στην ειδικότητα τους. Για να πουλήσει μια εταιρεία τεχνολογίες αιολικών πάρκων ή φωτοβολταϊκών μπορεί να χρειάζεται έναν περιβαλλοντολόγο ή έναν ειδικευμένο μηχανικό.

Τις περισσότερες φορές οι πτυχιούχοι (ΚΕΙ/ΤΕΙ/ΑΕΙ/Μεταπτυχιακοί) όλων των διοικητικοοικονομικών ειδικοτήτων μπορούν να εργαστούν σχεδόν παντού. Στο εξωτερικό όλοι οι πτυχιούχοι μπορούν να εργαστούν παντού (ακόμη και εκείνοι της φιλοσοφίας) μετά από κατάλληλη εκπαίδευση.

Σε αυτό το πλαίσιο μπορεί ένας πτυχιούχος να σκεφτεί αντίστροφα για να στραφεί στην επιχειρηματικότητα. Συχνά μπορεί να μην γνωρίζει ένα κομμάτι της δραστηριότητας ή να του λείπει το κεφάλαιο. Αυτά όμως υπάρχουν τρόποι για να βρεθούν είτε με δάνειο, είτε με συνεταιρισμό και συνεργασίες, ή με κάποια προγράμματα εκπαίδευσης ή προϋπηρεσίας για να μάθει κάποιος αυτά που δεν ξέρει και να μπορέσει να ξεκινήσει.

Comments are closed.

    RSS Feed

    Author

    Το Cv Clinic είναι γραφείο το οποίο ειδικεύεται στην κατασκευή επαγγελματικών βιογραφικών σημειωμάτων όλων των επιπέδων.
    Απευθυνόμαστε τόσο σε στελέχη επιχειρήσεων με μεταπτυχιακά και εμπειρία όσο και σε απόφοιτους γυμνασίου, λυκείου που νομίζουν ότι έχουν λίγα προσόντα.
    Οι εργοδότες αφιερώνουν μόνο 30 δευτερόλεπτα σε κάθε βιογραφικό.


    Blogroll
    • INSEAD
    • Knowledge Wharton
    • MIT Sloan Management Review

    Picture

    Archives

    January 2018
    December 2017
    November 2017
    February 2015
    December 2014
    September 2014
    May 2014
    April 2011
    January 2011
    December 2010
    November 2010
    October 2010
    September 2010
    August 2010
    July 2010

    Categories

    All
    Academic
    Action
    Alternative
    Art
    Bulling
    Business
    Career
    Career Counseling
    Career Strategy
    Case Studies
    Case Study
    Change
    Corporate Culture
    Cover Letter
    Cv
    Cvclinic
    Cv Format
    Ethical
    Ethics
    Future
    Harvard Business Review
    Ibarra
    Identity
    Interview
    LinkedIn
    Panorama
    Research
    Sector Analysis
    Sexual Harassment
    Skills
    Social Media
    Talents
    Theory
    Video
    Work
    Work Experience
    αναδημοσιεύσεις
    βιογραφικό από απόσταση
    βιογραφικό σημείωμα
    Προσανατολισμος
    υπηρεσίες

Βρείτε μας και εδώ:

Κώδικας Δεοντολογίας

Αποστολή CV

    Γραφείο:

Το γραφείο μας CV CLINIC και όλοι οι συνεργάτες του
δεσμεύονται από κώδικα δεοντολογίας ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών των πελατών μας.
Επίσης, την ίση αντιμετώπιση των πελατών μας ανεξαρτήτως λοιπών παραγόντων και τον σεβασμό των ιδιαιτεροτήτων τους και της προσωπικότητάς τους.

Μπορείτε χωρίς καμία υποχρέωση να μας στείλετε το βιογραφικό σας για μια πρώτη εκτίμηση.

Email : grcvclinic@gmail.com