Ο ξενοδοχειακός/τουριστικός κλάδος είναι ίσως ο πιο αναπτυσσόμενος κλάδος στην Ελλάδα ο οποίος προσφέρει καταπληκτικές ευκαιρίες για όλες τις ηλικίες και όλα τα backgrounds.
Είναι από τους λίγους κλάδους που οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται τόσο πολύ να βρουν εργαζομένους. Παρόλα αυτά έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες και προσόντα.
Ένα στέλεχος/υπάλληλος που μπορεί να παρουσιάσει στοιχειωδώς τον εαυτό του και να δείξει έτσι μια συγκρότηση σπάνια για τον χώρο θα μπορέσει να εξασφαλίσει σταθερή εργασία και να είναι για πάντα περιζήτητος.
Ένα σωστά κατασκευασμένο βιογραφικό σημείωμα δεν είναι αναγκαίο μόνο για ανώτερες θέσεις όπως διοίκηση, κρατήσεις ή υποδοχή αλλά ακόμη και για τους σερβιτόρους και καμαριέρες. Ιδίως στους κλάδους που οι εργαζομένοι δυσκολεύονται να συντάξουν σωστά ή να κατασκευάσουν σωστά το βιογραφικό τους, σε εκείνους τους κλάδους το βιογραφικό θα ξεχωρίσει και με περισσότερη ευκολία.
Υπάρχουν περιπτώσεις που στα 1000 βιογραφικά που λαμβάνει ένα ξενοδοχείο, δεν υπάρχει ούτε ένα χωρίς σοβαρά λάθη. Σε πολλές άλλες περιπτώσεις όπως στις ειδικότητες της καμαριέρας ή συχνά του μπάρμαν, τα βιογραφικά σπανίζουν και οι υποψήφιοι απλά τηλεφωνούν λες και είμαστε ακόμη στην δεκαετία του 1980.
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι άνθρωποι αυτοί θα μπορούσαν να απογειώσουν τις δυνατότητές τους κατ' αρχήν αποκτώντας ένα σωστό βιογραφικό.
Σε δεύτερο επίπεδο ενώ κάποιος εργαζόμενος από άλλο κλάδο μπορεί να σνομπάρει αυτά τα επαγγέλματα, ή να νομίζει ότι δεν έχει τις κατάλληλες σπουδές για τον κλάδο, είναι πολύ εύκολο να ανακαλύψει ότι η εμπειρία στο customer service που μπορεί να έχει αποκτήσει από μια οποιαδήποτε άλλη εργασία είναι απολύτως αναγκαία και απαραίτητη στον ξενοδοχειακό χώρο και είναι αυτό το κύριο χαρακτηριστικό που ψάχνουν όλες οι εταιρείες.
Η δε προοπτικές στον κλάδο πολλές φορές είναι ασαφείς για τους εργαζόμενους που δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι πολύ εύκολα μπορούν από σερβιτόροι μετά από κάποια χρόνια εμπειρίας, να βρεθούν ακόμη και διευθυντές σε ένα ξενοδοχείο, κάτι το οποίο χρειάζεται στρατηγική και σχεδιασμό.
Ακόμη και οι ευκαιρίες καινοτομίας και επιχειρηματικότητας είναι πάμπολλες στον ξενοδοχειακό χώρο και τον τουριστικό κλάδο γενικότερα. Ακόμη και το πρόσφατο ΕΣΠΑ δίνει ειδικό βάρος και χρηματοδότηση στις νέες επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου.