Βεβαίως αυτά δεν ισχύουν για όλες τις ειδικότητες και δεν έχουν γενική καθολική ισχύ, υπάρχουν ειδικοί όροι του είδους: σε ποιο πανεπιστήμιο, ποια δεκαετία, ποια σχολή κτλ. Όμως σε γενικές γραμμές ισχύει όντως μια αντιστοίχηση όπως η παραπάνω.
Συνεπώς ο πληθωρισμός σπουδών μας οδηγεί σε ένα νέο μοντέλο εκπαίδευσης που αρχίζει να εμφανίζεται, είναι αυτό της συνεχής εκπαίδευσης.
Η συνεχής εκπαίδευση έχει τα εξής μέρη:
Σήμερα μπορεί κάποιος να σπουδάσει εξ αποστάσεως στο London School of Economics και να παρακολουθήσει μαθήματα και διαλέξεις σε ό,τι αντικείμενο επιθυμεί από τα πανεπιστήμια της Οξφόρδης, του Σικάγο, Harvard κτλ.
Οι επιλογές είναι άπειρες σε διάφορους εκπαιδευτικούς φορείς από απόσταση ακόμη και για κανονικής ισχύος πτυχία και σπουδές.
2) Ατομική εκπαίδευση μέσω ίντερνετ
Μέσω του ίντερνετ μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει βίντεο στο youtube για το πώς θα κάνει το κάθε τι. Μπορεί να παρακολουθεί θεματικές κοινότητες και φόρουμς χρηστών, μπορεί να κατεβάσει ολόκληρα βιβλία ή να βρει πληροφορίες σε ιστοσελίδες για το οτιδήποτε.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται για κάτι πλέον μπορεί να το μάθει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αρχίσει κάποιος να παρακολουθεί εξ αποστάσεως όσο περισσότερα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορεί.
Αντίθετα, τις επόμενες δεκαετίες αυτό που θα μετράει περισσότερο θα είναι το τι μπορεί κάποιος να κάνει, κάτι που θα αποδεικνύεται είτε μέσα από την προϋπηρεσία του, είτε από τα projects που έχει αναλάβει.
Για παράδειγμα, αν επιχείρησε ποτέ κάποιος μια δική του επιχείρηση, αν κατάφερε να την αναπτύξει ή να την πουλήσει. Ακόμη και τα ιδιαίτερα μαθήματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν μια μικρή επιχειρηματική προσπάθεια, ιδίως αν προσφέρονται και με την βοήθεια π.χ. ειδικού λογισμικού μέσω ίντερνετ. Αν έχει άλλα δικά του δημιουργήματα, π.χ. βίντεο στο youtube με ιδέες του για νέα προϊόντα ή επιχειρηματικές δράσεις, ιστοσελίδα, κάποιο βιβλίο, αν έχει αναπτύξει μέρος κάποιου προϊόντος ή μιας διαδικασίας, ιδέες που έχουν δημοσιευτεί κάπου ή έχουν ενδιαφέρον.
Στο μέλλον λοιπόν τα βιογραφικά θα αποτελούνται από portfolios επιτευγμάτων ή δημιουργιών. Δεν θα έχει σημασία τι ακριβώς σπουδάσαμε και τι μάθαμε αλλά τι φτιάξαμε εμείς και τι ξέρουμε στην πράξη να κάνουμε.