Βιογραφικό Europass και προετοιμασία υποψηφίων

Στο παρακάτω βίντεο σας παρουσιάζω ομιλία από το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας 2014, που έγινε πριν από μερικούς μήνες.

 Επισημαίνω τα εξής σημεία:

 1) Στο 57′ λεπτό του βίντεο η υπεύθυνη από την KPMG, Βελιώτου Πέγκυ, αναφέρει ως κύριες δεξιότητες που ζητάνε οι εταιρείες από τα στελέχη τους τις επόμενες τρεις:

 -Flexibility: Που σημαίνει ότι οι υποψήφιοι δεν πρέπει να δυσανασχετούν π.χ. στην 4η συνέντευξή τους με την εταιρεία, να είναι διαθέσιμοι για κινητικότητα σε διάφορες περιοχές, ακόμη και στο εξωτερικό, να μπορούν να εργαστούν πολλές ώρες και σε αντικείμενα τα οποία δεν είναι πάντοτε αυτά για τα οποία προσλήφθηκαν.

 -Αποτελεσματικότητα.

 -Out of the Box Thinking, συχνά για την επίτευξη της αποτελεσματικότητας!

 2) Στο 1:06:00 λεπτό του: Η ίδια ομιλήτρια τονίζει ότι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν το “σωστό” βιογραφικό και όχι βέβαια τύπου Europass. Το γιατί είναι μια μεγάλη συζήτηση που δεν είναι της ώρας να την κάνουμε. Πάντως η ίδια εισηγήτρια αναφέρει ότι ψάχνουν σε τέτοιου τύπου βιογραφικά να βρουν στοιχεία των υποψηφίων και δυσκολεύονται.

 Όχι λοιπόν βιογραφικά τύπου EUROPASS κάτι που τονίζω και εγώ από τότε που βγήκε αυτή η ευρωπαική φόρμα βιογραφικού.

 

 Το ίδιο επαναλαμβάνει με έμφαση και ο κος Μοσχάτος Νικόλας της Accenture στο 1:23:00 λεπτό του ίδιου βίντεο. Και φαίνεται μια ενόχληση των εταιρειών όταν λαμβάνουν τέτοια είδη βιογραφικών.

 3) Επίσης, στο 1:08:00 του βίντεο η ίδια εισηγήτρια της KPMG (η οποία ήταν και η πιο ουσιαστική) αναφέρει ότι οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν έναν σύμβουλο-μέντορα σταδιοδρομίας, είτε για την δημιουργία του βιογραφικού τους είτε για την προετοιμασία τους για την συνέντευξη.

 Αυτό φαντάζομαι το αναφέρει, ενώ η ίδια η KPMG δεν ειδικεύεται σε entry level υποψηφίους, επειδή ουσιαστικά ένας επαγγελματίας σύμβουλος αποτελεί ένα προπαρασκευαστικό σχολείο για τους υποψήφιους πριν έρθουν σε επαφή με τις μεγάλες εταιρείες. Φανταστείτε λοιπόν τι συναντάνε και τι αντιμετωπίζουν.

 4) Και πράγματι, στο 1:10:15 του βίντεο, η ίδια εισηγήτρια αναφέρει ότι το 80% των υποψηφίων που καλούν στις συνεντεύξεις πάνε απροετοίμαστοι. Αν π.χ. ο πελάτης είναι ο Βασιλόπουλος ή το Public οι υποψήφιοι δεν έχουν κάνει τον κόπο να πάνε σε ένα κατάστημα τους για να δουν πώς αυτό λειτουργεί και ούτε έχουν μπει καν στην ιστοσελίδα τους στο ίντερνετ να κάνουν το βασικό “homework” μελετώντας ό,τι μπορούνε για την λειτουργία της εκάστοτε εταιρείας.

 Συχνά μάλιστα οι υποψήφιοι δεν γνωρίζουν καλά, καλά τα στοιχεία και τις λεπτομέρειες των βιογραφικών τους, όπως π.χ. ποιο μήνα ακριβώς πήραν το πτυχίο τους, τι τίτλο είχε η διπλωματική τους κτλ.

Share

Leave a Reply